Jul 30, 2011

Well DOne!!

Auummm...Auummm..Auuummm...

Even harimau mengaum da xsekuat semalam..tp harimau masih mengaum dan terus mengaum..walau xberjaya melawan sang singa..tp sang harimau tetap bersemangat..

Ade tercalit sedekit kekecewaan apebila Harimau Malaya tumpas pada Sang Singa..tp xpe..ape yang Cheq tgk semalam..Sang Harimau da berusaha sekeras mungkin tuk menang di tempat sendiri..tp..rezeki xde..nk wat cmne..

90,000 orang datang membanjiri stadium bukit jalil..datang dari seluruh pelusuk negara tuk menyaksikan perlawanan ini..tp apekan daya..kite tumpas..tp bkn tumpas pada sang singa kerana sang singa kuat..tp bnyk men kelat!!

Ade rase sedikit bengang lar..ckit ker..bnyk kot..pasal player sang singe nie asek jatuh..jatuh xpe lg..nie jatuh xmo bangun2..hang nk bergolek2 hang g balik umah ler..yg dok bergolek atas padang 2 wat per..ape pnye tut darrr....da lar permain sume nk jatuh..ngan keeper pn same..ape dar..sengal gile..dorg pnye fisio pn same..suke2 jer nk suh tggu kejap lar ape lar..klo da sakit..kua padang suda..abeh cite..player sang singa bnyk men drama atas padang..bikin panas...Cheq da rase da..klu men jatuh jer gini..momentum akan lari..btol jangkaan cheq..momentum lari..fokus pn hilang..

Tapi mase kt opis..ati Cheq berdebar2..rase tkot..rase cm nk kalah..cheq ade ckp ngan kak yan..emmm..tkot..rase nk kalah jer mlm nie..kata hati cheq mmg tepat..sang harimau tumpasss...takpe..kami da tau korang da cube sedaya upaya nk kekal kan momnetum 2..tp...xberupaya..xperlu mintak maaf pada kami..kerana kami sendiri melihat afford korang..malah kami bangga mempunyai player kebangsaan seperti korang sume..

Aummm..Aummm..Aumm..HARIMAU MALAYA..

* Lucu : 1) tengok apek selumber badak minum air yg ade kt beg fisio singapore..bile fisio 2 pandang..die juz akat tangan ngan muke yg xbersalah..hahahha
             2) tengok Safee Sali dok tepok bahu si keeper singapore..coz wat sakit..hahah..maybe die geram kot..
            3) tgk kunalan lari..mak kau..sikit pnye laju!!macam katun pn ade..pape pn..kuna..i mmg minat kt u..
            4) tgk Fadli Shas tuk dok pelok org putih 2..tiap kali camera zoom misti die tg pelok omputih 2..sayang bebenor cheq nmpk..hahhaha..da mcm gay plak atas padang...muahahahahha

Nyampah : 1) Boley x jangan masukkan budak yang berjersi 13 tu..dari dulu i xberkenan mamat 2..men ikot suke die aje..pooodaahhhh...xsuke tol mamat 2..

* Safee Sali, Amirul Hadi Zainal, Kunalan - player yg cheq suke..ade sentuhan tersendiri..

                                            ~ Harimau Malaya..Aumm..Auuumm..Aummm ~

Jul 28, 2011

Reminder for Men..


Teringat plak cite yang diceritakan oleh seseorang pasal si suami yang alim..tp masuk neraka gak sebab isteri dan anak2 nye yang suke membuka aurat...awwww...tkotnye..moga2 pakaian yang ku pakai ini tidak membuahkan dosa buat DIRI ku..SUAMI..atau sesiape sahaja...Aminnn..

Malaysia vs Singapore

Aumm..aumm...aummm...

malam nie ade game baik punya...huhuh..confirm duk depan tv..
menonton bersame2 En Amnan..
hope mlm nie Cik Atif tdo awal..umminye nk bebenor tgk bola..tah apesa tah tetibe plak jadi minat nk tgk bola neh..da jadi penyakit plak..ishhh..

So kalu duk tgk kt uma kene pakai jersi gak ke?abeh kene g beli jersi lar blik tije neh..huhuhuhu..kang aku pakai baju kuning kang xpasal plak org igt aku nk g BERSIH 2.0...muahahahahha..
lebey elok jike kite pakai baju kelawar yang bewarna kuning..ok..kaum2 ibu..sape2 yg ade baju kelawar kuning..kite pki same2 mlm nie..menunjukkan semangat kecintaan pada negara!!hahahah..xkan polis nk siasat gak kot..muahaahhaha...
Pape pn..team MALAYSIA..go!!go!!go!!..we behind you..ce..wahhhh..kepoyoan terselah gitu..


Harimau Malaya mengaum tuk mlm nieh..belasah lar  Singapore!!..AUMM...AUMM..AUMMM....

Jul 27, 2011

Audit Day

tetetttttttt...enset  berbnyi..tepat kul 8 am...
kak ros : helo ira...akak perlukan duwit retreat 2 pagi nie gak..
cheq : ha sudah...kad bank pada En Amnan.. " xpe kak..jap..ira nek opis dulu jap.."

smpai2 opis..kak yan n kak ros kelam kabut..apesal plak kelam kabut nie..klu da tgk org kelam kabut..aku bertambah2 lg lar..xtau ape yg terjadi..aku pn kelam kabut..troz tepon En Amnan..even aku mase 2..xtau pn ape yg terjadi..

Cheq : Abg..tlg kuakan dwit retreat 2..
En Amnan : Ha..jap lg la..abg nk kene jupe staff nurse nie..nk set-up OT (Operation Theater) nie..
Cheq : nati tlg tgk eh..audit nk dtg..

Klik..tepon dimatikan..aku pn dok berlonggok ngan kak ros n kak yan untuk menambahkan kelam kabut dan kekusutan yang dorang hadapi...

Assalamualaikumm....

Mak aiii...da sampai...fuh...btol2 punctual minah neh..kak ros pn duduk berhadapan auditor..huh..cam sesi interbiu..diikuti kak yan..aku mase mule2..diri jek..rase cm xdiperlukan jek..(padahal kusi xde..maleh nk amek kt blkg..huhuhu)..pastu da ade kusi kosong..aku pn duduk..

Cmni upenye di audit oleh auditor..wah..canggih gilos ayat..xsangke..hingge ke lobang cacing dicarik nye..(sib baek lobang cacing..buatnye lobang idung??sape nk jawab tuh??) sakit pale dowh..tnye punye tnye..aku tgk jam..smpi kul 11 pagi..mak aiii...ckit pnye lame..tp xde tande2 nk abeh lg nie..emm..plot da berkeroncong neh..dari pg td xmkn..breast pn da enggagorge..ish...ish..ish..

Tepat kul 11.30 am..alahai..bile nk sudah neh..xtahan lar wei..aku pn berangkat ke surau memerah susu untuk anakanda ku yg terchenta Cik Awatif..da xpeduli da..tkot kang xminum si Cik Awatif..huhu..

Da siap kerja-kerja memerah neh..aku pn..g department balik..tgk2..da siap!!fuh...lega..sabo jerla..dari pg duk memerah otak..bile die da blik pn..otak still lg kanyor..(pane2)..pastu kak ros ajak berjalan..huhuhu..besh2..g survey baju raye..g kamdar..g hari2..besh2..ilang da sakit kepale bile da berjalan..release semuanya...huhuh...gumbira..gumbira..

Wahai masa..cepatlar berlalu..xsaba rasenye nk jumpe anakanda ku yang terchenta..

Jul 18, 2011

~ Hepi Besday Adek ~

~  Gedegaaannnnnggggg...Pcik Soid balik dari masjid Semantan..troz ke dapo..dengar suare angah cakap ngan ayah..

Angah : " Perempuan ke laki ayah?"
Pcik Soid : " Perempuan "

Hati berkate..olo...asal perempuan..org nk laki..keciwa sungguh rase...emm..tggu mak balik..ade adek perempuan..adek perempuan..adek perempuan..xbesh...

Izzah Nadzirah..Cik Jah n Pcik Soid bg name..oke lar..sbb name aku sorg jer stat dari I..ade geng..tp..dari kecik..aku suke gadoh ngan si Nadzirah..selalunye..dari kecik asal die wat pasal ngan aku..sepak terajang aku balas dak nie..Ingat lagi aku gaduh ngan die..die koyak buku rujukan aku..aku sepak die smpi lebam kaki die..tiade kekesalan lgsg..sebab aku suke die sakit..padan muke!!

Arwah Wan penah tnye aku..apesal suke pukul adek..apesal suke kianat adek..jawab dengan selamber.." Org mmg xsuke die..xsuke die lahir!!"..Awrah Wan yg bnyk sabar kan aku.. Arwah Wan yg bnyk protect adek..nyampah klu Arwah Wan protect adek..xsuke..xsuke!!

Skang da 15 taun berlalu..adek pn da besar..mkin besar adek..makin leh jadi kawan da ngan adek..w/p kdg2 aku nek angin gak ngan dak sorg neh..tp dak sorg neh EMO..huhuhu..Emo lebey seh..

     Adek..

~ dulu aku selalu pukul2 ko..AKU MINTAK MAAP YE..sbb dulu akal aku sengkek jer..(skang da agak panjang la..hahahah..)..sbb dulu aku xpenah rase ade adek..gile kau..10 taun aku sorg2..tetibe ko plak muncul..tu pasal emo terlebey2..sampai skang pn..klu aku nk angin 2..aku mintak maap ye..ko 2 plak..jgn lar Emo sangat..tah pape..kene marah ckit ngan aku nk emo..dolu2 ko kene tendang ngan aku pn..ko dtg balik gak kt aku..hahahhah..

~ Even aku pukul2 ko dulu..aku sayang..skang lagi sayang..kekadang jer nek angin..klu xsayang..aku xajar ko semlm..even aku xtau ko sebenarnye paham ke x..hahaha...lantak lar..jnji ko lulus PMR nati..aku doakan ko dpt PMR cemerlang nati..belajar rerajin yer adekku..ko 2 harapan mak..bkn mcm aku..aku dulu xsuke skola..mak pn xsangke aku jadi org cmne..btol x Cik Jah??hahahha..

~ oke dik..sayang ko..


                                             ~ gambar adek ngan mak..Eppy Besday Adek..luv U.. ~

Jul 11, 2011

Leave VS MC

~ Semlm sakit mate..merah menyale cam bijik saga mate aku..rase cm ade habuk..penat da rendam mate dlm air..tp xkua pape pn..penat da En Amnan ajak g klinik..klu da name DEGIL..nk tggu sakit smpi xley buke mate baru nk g klinik..tu pn setelah kene bebel ngan En Amnan..

~ Petang tadi g la klinik kt klinik Al-Amin..jupe dr..dgn harapan..berakhirla sakit mate yg amat nie..

Dr : "Sakit mate nie"
Cheq : " Tapi saye rase macam ade habuk lar dr..sakit..xley nk buke mate.."

Dr :  "tak ada ape2..rase ade habuk 2..sbb awak pnye urat kt mate 2 da bengkak..2 yg rase mcm 2.."
Cheq : ooo...oke lar camtu..bile boley baek eh dr..sakit larrr..

Dr :  " Bergantung pada org jugak..ade yg smpi 2 minggu..
Cheq : "tapi dr..aritu da oke.."

Dr : "Mukin mase 2 da nak baek.."
Cheq : ooo...(melopong2 mulut aku sambil ati berkate..2la..mate xoke lg..gatal pki lens)..oke lar dr..time kaseh..

Dr : "saye bg MC 2 hari,.tgk cmne..klu sakit lagi n xbaek lg..kene continue lar..saye ade bg obat..bla..bla..bla..
Cheq : "ye..time kaseh dr.."

~ Wah!! mc..xpayah cuti!! jimat cuti aku!huhuhu..gumbira,..gumbira...ho..yea..ho..yea..!!huhu..sok pepagi nk g klinik..nk g cucuk Cik Awatif 3 bulan..arini genap Cik Awatif 3 bulan..alhamdullilah..Cik Awatif semakin membesar..oke guys..nk off dulu da..mate nie..sakit bebenor da nie..hesh.. ~

Jul 8, 2011

Susu Ibu: Memberi Bayi Anda Yang Terbaik

Oleh Prof Madya Dr Poh Bee Koon, Pakar Pemakanan

Susu ibu adalah makanan yang sempurna. Ia membekalkan tenaga dan nutrien dalam kadar yang tepat untuk bayi anda membesar. Jika si bayi menerima susu ibu yang mencukupi, dia tidak memerlukan makanan tambahan (ataupun air) sehingga berumur 6 bulan, apabila dia sudah bersedia mengambil makanan pejal. Walaupun selepas itu, teruskanlah memberinya susu ibu sehingga berumur 2 tahun. Susu ibu adalah makanan asas yang terbaik untuk bayi anda.

Kebaikan Penyusuan Ibu


Untuk Bayi
  • Susu ibu membekalkan bayi dengan tenaga, lemak, karbohidrat, protein, vitamin & mineral yang diperlukan sehingga dia diberikan makanan pejal.
  • Kolostrum, susu kekuningan yang dihasilkan pada permulaan penyusuan, adalah kaya dengan antibodi yang boleh melindungi bayi anda daripada dijangkiti penyakit.
  • Susu ibu juga mengandungi sel limfosit dan makrofaj yang mencegah pertumbuhan bakteria, serta bifidus untuk mengekalkan persekitaran sihat dalam usus bayi.
  • Asid lemak dalam susu ibu adalah penting untuk pertumbuhan mental dan sistem saraf bayi.
Untuk Anda
  • Anda boleh menggunakan sebanyak 500 kalori dalam sehari. Ini membantu anda mengurangkan berat badan berlebihan selepas bersalin.
  • Penyusuan ibu juga dapat membantu mengecutkan rahim anda supaya kembali pada saiz yang biasa.
Untuk anda dan bayi anda
  • Penyusuan membolehkan bayi anda merasakan keselesaan tubuh badan anda. Bagi anda, ini adalah masa yang tepat untuk menikmati kemesraan antara anda dengan bayi anda. Semasa menyusu bayi, usapnya dan bercakap kepadanya dengan nada yang perlahan dan lembut. Ini akan merupakan pengalaman yang istimewa yang boleh menjalinkan hubungan antara ibu dan bayi selamanya.
Tip-Tip Penyusuan Yang Berkesan
  1. Makan makanan yang pelbagai dan seimbang untuk membolehkan badan anda terus menghasilkan susu ibu.
  2. Berhenti membuat kerja dan cuba duduk dengan selesa selama beberapa minit bagi menenangkan diri anda sebelum menyusu. Anda akan dapat menyusu dengan lebih baik jika anda lebih bertenang.
  3. Berikan masa yang secukupnya untuk bayi menghisap susu.
  4. Dapatkan bantuan daripada suami, saudara-mara atau pembantu rumah untuk menguruskan kerja-kerja rumah supaya tidak diganggu semasa menyusu.
  5. Janganlah menolak buah dada ke dalam mulut si bayi, biarkan dia sendiri yang berbuat demikian.
  6. Pastikan mulut bayi menutup kawasan ‘areola’ (kawasan coklat sekitar puting) supaya dia tidak hanya menghisap puting.
  7. Apabila menyusu, selang-selikan payudara yang dihisap oleh bayi. Contohnya, semasa penyusuan pertama bayi mula menghisap susu dari payudara kanan sehingga kosong dan kemudian menghisap susu dari payudara kiri. Pada penyusuan yang berikutnya, anda sepatutnya bermula dengan payudara kiri dahulu dan kemudiannya mengulang proses yang sama.
  8. Susukan bayi mengikut keperluannya, lebih kerap anda menyusukannya, lebih banyak susu yang dihasilkan.
  9. Susukan bayi juga apabila anda menghidapi selsema kerana bayi tidak mungkin akan terdedah kepada jangkitan penyakit.
  10. Belajar memerah susu (dengan tangan atau peralatan) beberapa minggu sebelum mula bekerja dan mula memberi susu anda kepada bayi dengan menggunakan botol atau sudu.
  11. Apabila anda sudah mula bekerja, aturkan tempat dan masa peribadi untuk mengeluarkan susu beberapa kali sehari. Simpan susu anda di dalam botol dan kemudian di dalam beg. Minta kebenaran menggunakan peti sejuk di tempat kerja. Janganlah bimbang jika tiada peti sejuk di tempat kerja anda kerana susu ibu boleh disimpan sehingga 8 jam pada suhu bilik apabila ditutup dengan ketat di dalam botol.
  12. Jika anda mengalami masalah menghasilkan susu ibu atau menghadapi masalah semasa menyusu, janganlah rasa bersalah atau berputus asa. Anda cuma memerlukan sokongan dan nasihat. Berjumpalah dengan doktor atau jururawat laktasi.
Adakah Anak Yang Minum Susu Ibu Lebih Bijak?
Kajian jangka panjang di Cambridge telah menunjukkan bahawa 300 bayi pra-matang yang telah diberi susu ibu mempunyai IQ yang lebih tinggi pada umur 71/2 – 8 tahun berbanding dengan bayi cukup bulan yang tidak diberi susu ibu semasa bayi. Jika terdapat makanan untuk minda, maka susu ibu merupakan makanan tersebut.

Kembali Seperti Biase

~ Arini opis da riuh cam biase..kak yan (Azean Edawati) da blik bekerja setelah 3 bulan bercuti..same jer mcm aku..cehh..ckp org..die pn cuti 3 bulan..huhu..aritu sunyi..tggl..kak ros (Roslilawat), Murad & Nadiah jer..huhuhu..siannye..tp xpe..mereka gembira bertrio..mkn bersama..pg memane bersame..huhuh..bagus..ini perkembangan yg baek..hihihi.. ~

                                         ~ gambar kak yan sebok ngan document2 nye..huhuhu ~

GeMbiRa

~ Balik kije semalam sebok duk memikir..hurm..nk berbuke pose mkn ape lar ye..hesh..bab mkn nie..selalu ade masalah nk memilih (nampak sgt pelahap..huhu)..em..penat pnye pant memikir..ckp ngan En Amnan..

Cheq : " Bang..beli tomyam aje lar..ssh sgt...mlz nk mikir bnyk2.."
En Amnan : " Ok..nk beli kt mne?"

Cheq : " Tomyam kedai mamak aritu lar..sedap gak tomyam die"
En Amnan : " Ok..nati kite beli "

Cheq : " xde additional k?"
En Amnan : " hahahahha..selera melampo.."

~ huhuh..name pn pose..segale mende sume nmpk sedap..yg xsedap pn nmpk sedap..blik buke puase ngan tomyam, kailan ikan masin n ayam goreng..pas mkn..smpi 3 pinggan aku bedal..kenyang sampai nk muntah..aku pn mengerjakan sembahyang magrib beriman kan suami terchenta (En Amnan)..~

~hati berkate..da sembahyang perut pn da kenyang..tido kan Cik Awatif lar..leh bersenang dan tido..ngantok sesangat rasenye..tukar kan baju Cik Awatif sambil berkate2..


Cheq : "Ayah nk g men boling..ummi penat..kite duk umah jer lar ye?boley x?
           (Cik Awatif memberi respon dengan berkate tah pape tah..)
En Amnan : "Ummi nk ikut ke?"

Cheq : "Emm..nk g..tp ummi xlarat lar.penat..pegi mmg nk g..emm.."
En Amnan : "klu nk g..ayah xkesah.."

Cheq : (bertnye kepade Cik Awatif).."Atif nk ikot x??" (Respon Cik Awatif same mcm td)
En Amnan : " Anak ayah nk ikot x"..(respon yg sgt xcited) " Da ummi nk g x?"
Cheq : "Entah lar yah..tgk lar cmne.."

Cheq pn tdo kan try tdo kan Cik Awatif..die merengek2..adehhh...apesal plak nie..sume da oke..susu pn da bg..ape lg yg xkene lg Cik Awatif nie..smpi si ayah nk ke boling..die x tido2 lg..hesh...apesal nie..

Cheq : " Ayah..tlg amek atif.."

En Amnan pn amek..tersengih2..cehhh...aku amek blik..dengan harapan..Cik Awatif tdo..n aku leh tdo..En Amnan pn nk g boling..em..menarik2..Cik Awtif xtido2 lg..lalu..si ayah berkate..

En Amnan : "g la siap ummi..bawak jer la.."

 Aku pn bersiap lar..ceh..kene ikot gak..Cik Awatif pnye pasal..sabo jer..g la jugak..sepanjang En Amnan men boling..Cik Awatif  tido aje..lerrr...yg aku lak..terkebil2 kt situ menahan mengantuk..hesh...

~ Balik dari tempat boling..Cik Atif masih tdo..nk akat letak dlm babycot die..sekali die jage..tersengih2..ei..sabo jerla anak bertuah nie..sib baek comey..dlm keadaan..cam sedey2 ckit 2..sekali..Cik Atif wat aksi..huiiiii...Cik Atif da leh meniarap!!!


~ Huhuhuhu...nie gambar die dlm babycot..Ya Allah..terima kasih kerana aku dpt melihat segala perkembangan anakku..dan aku memohon supaye Kau panjangkan umur aku dan suami supaye dapat melihat permata hati kami ini membesar..Aminnn..~

~ Ayah dan Ummi sayangkan Cik Atif sangat2.. ~

Jul 7, 2011

Inalillah..

~ Treeeertttt..bnyi msg enset masuk..mase tgh tggu traffic light hijau..aku pn capai handbag..nk tgk sape yg anto msg pepetang nie..entah2 En Amnan..nk mengejek bawak kete lmbt lar 2..huhuh..buke msg..tgk..o..Cik Jah yg anta msg..ade pe lar cik jah nie pepetang neh..

 " Salam..weh mak nak bgtau jazmi anak makcik mi borhan dah meninggal dunia dah meninggal dunia dekat spital ampang. kome tggu jenazah dia lah ni. nk kebumi petang nie gak "



~ Entry kali nie stat dengan cerita kematian seorang rakan sepermainan..terase jugak lar kehilangan 2..Arwah jazmi..seorang yg tua dari aku setaun..dolu2..men konda kondi same2..men lari2 same2..men tang duduk same2..same2 men dlm hutan depan umah..men tembak2..huhuhuh..semuanye hanye tinggal kenangan. Arwah da pergi wat selame-lamenye..meninggal seorg isteri dan seorang anak lelaki..cabaran sungguh kehilangan suami di usia yg muda..dan disaat anak kecil dan seorang isteri sangat membutuhkan pertolongan dan kasih sayang seorang suami..~

~ Untuk wife arwah..sabar la bnyk2..kasih sayang Allah itu terlalu bnyk untuk arwah melebihi kite sebagai hamba..dan ini adelah ujian Allah untuk akak..tabah lah kak..tabahlah.. ~

~ Bile da pergi..terbayang2 mase men ramai2 dolu2..hurm..terbit perasaan sedey dihati..Semoga roh awrah di tempat kan dikalangan org2 yang beriman..Aminn..

Jul 6, 2011

Addeeehhhh...

 ~ Adaoii yaiii...penat la duk ngadap adv nie dari pg td..baru ler nie nk menjadi..adess la..nek merah mate kerana terlalu meng'fokus'..ade ke perkataan 2? ~ penat da..dari pg..ke tengahari..nie nk masuk petang baru leh wat..maceh bebanyak pd CIK NADIAH ABD MUBIN ( akak highlight name awk dik..komisen jgn lupe eh ~huihuihui ) coz tlg kasik tau hal nie..klu x..smpi bebile..harammmmm akak tak tau..mcm post sebelum nie la..aku nie bkn pandai sgt..stakat buke mukebuku (pesbuk) tu pndailah..nk bertwit2..pn..hampeh..xpandai..xpe..mari mencube..cik nadiah..sile ajar akak bertwit2..kite bertwit2 berdua-duaan walaupan jarak kite tidak lah sampai 5 meter..huhuhuhu..nk wat ape ye setelah penat membuat adv nie..nk wat kije..sumpahhh...aku malas...nk tgk mukebuku..masyaAllah..tenet cam siput *&^%..sabo jerla..abeh nk wat ape??melombong??huiii...xsenonoh..cheq..sila jage kesopanan dan kesusilaan diri anda..abeh nk wat ape?? ~ uppsss...lupe plak..kan ade xtvt baru setelah menjadi ummi kepada Cik Awatif ..huhu..btol2...sume 2 perlu untuk kesehatan dan perkembangan otak anak ku yg tembam 2..huhuhu..k.la..chaww dulu..nk g wat xtvt bg ibu sepertiku..daaaa!!! ~

YeYeyyyyyy!!

Yeeeeeyyyyyyy...
menjadi gak akhirnye aku wat blog..ssh nk mampus..adehh berpeluh dekat 1 baldi..
igt mudah aje..(nmpk sgt bute IT)..mane de bute..nie nk celik lar nie..dgn ade blog nie..
nmpk cam masyuk ckit dok..bleh ar berlagak ckit ngan jiran sebelah haku neh...wakakakaka..
upss..mintak maaf ye..cheq..sile sopan kan diri anda..oke guys..pape..next update k?arini cukup dgn 1 post lg..itupn kalu 1 post..xpasal sat lg memacam post ade..huhuhu..ape darrr...hampeh aje..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...