GeMbiRa

~ Balik kije semalam sebok duk memikir..hurm..nk berbuke pose mkn ape lar ye..hesh..bab mkn nie..selalu ade masalah nk memilih (nampak sgt pelahap..huhu)..em..penat pnye pant memikir..ckp ngan En Amnan..

Cheq : " Bang..beli tomyam aje lar..ssh sgt...mlz nk mikir bnyk2.."
En Amnan : " Ok..nk beli kt mne?"

Cheq : " Tomyam kedai mamak aritu lar..sedap gak tomyam die"
En Amnan : " Ok..nati kite beli "

Cheq : " xde additional k?"
En Amnan : " hahahahha..selera melampo.."

~ huhuh..name pn pose..segale mende sume nmpk sedap..yg xsedap pn nmpk sedap..blik buke puase ngan tomyam, kailan ikan masin n ayam goreng..pas mkn..smpi 3 pinggan aku bedal..kenyang sampai nk muntah..aku pn mengerjakan sembahyang magrib beriman kan suami terchenta (En Amnan)..~

~hati berkate..da sembahyang perut pn da kenyang..tido kan Cik Awatif lar..leh bersenang dan tido..ngantok sesangat rasenye..tukar kan baju Cik Awatif sambil berkate2..


Cheq : "Ayah nk g men boling..ummi penat..kite duk umah jer lar ye?boley x?
           (Cik Awatif memberi respon dengan berkate tah pape tah..)
En Amnan : "Ummi nk ikut ke?"

Cheq : "Emm..nk g..tp ummi xlarat lar.penat..pegi mmg nk g..emm.."
En Amnan : "klu nk g..ayah xkesah.."

Cheq : (bertnye kepade Cik Awatif).."Atif nk ikot x??" (Respon Cik Awatif same mcm td)
En Amnan : " Anak ayah nk ikot x"..(respon yg sgt xcited) " Da ummi nk g x?"
Cheq : "Entah lar yah..tgk lar cmne.."

Cheq pn tdo kan try tdo kan Cik Awatif..die merengek2..adehhh...apesal plak nie..sume da oke..susu pn da bg..ape lg yg xkene lg Cik Awatif nie..smpi si ayah nk ke boling..die x tido2 lg..hesh...apesal nie..

Cheq : " Ayah..tlg amek atif.."

En Amnan pn amek..tersengih2..cehhh...aku amek blik..dengan harapan..Cik Awatif tdo..n aku leh tdo..En Amnan pn nk g boling..em..menarik2..Cik Awtif xtido2 lg..lalu..si ayah berkate..

En Amnan : "g la siap ummi..bawak jer la.."

 Aku pn bersiap lar..ceh..kene ikot gak..Cik Awatif pnye pasal..sabo jer..g la jugak..sepanjang En Amnan men boling..Cik Awatif  tido aje..lerrr...yg aku lak..terkebil2 kt situ menahan mengantuk..hesh...

~ Balik dari tempat boling..Cik Atif masih tdo..nk akat letak dlm babycot die..sekali die jage..tersengih2..ei..sabo jerla anak bertuah nie..sib baek comey..dlm keadaan..cam sedey2 ckit 2..sekali..Cik Atif wat aksi..huiiiii...Cik Atif da leh meniarap!!!


~ Huhuhuhu...nie gambar die dlm babycot..Ya Allah..terima kasih kerana aku dpt melihat segala perkembangan anakku..dan aku memohon supaye Kau panjangkan umur aku dan suami supaye dapat melihat permata hati kami ini membesar..Aminnn..~

~ Ayah dan Ummi sayangkan Cik Atif sangat2.. ~

Comments

Popular posts from this blog

Garam Bukit Himalaya..Percaya atau Tidak??

BEN ASHAARI AJAK BACA BLOG AKU

SEGMEN : BEN ASHAARI TANYA KENAPA BLOG SAYA LAIN DARI YANG LAIN