BICARA HATI : NOVEL ATAU DRAMA??

oke..asik2..nk bandingkan novel ngan tv..
jom kite review sikit sinopsis cite nie..

fHsnF NOVEL BICARA HATI
Kulit depan novel BICARA HATI-DAMYA HANNA

SINOPSIS BICARA HATI

Bicara Hati mengisahkan Tengku Syahran dan Zahlia bertemu dalam satu kemalangan kecil yang tidak disengajakan. Ketika itu, Tengku Syahran sedang buntu memikirkan cadangan emaknya ingin menjodohkan dia dengan Linda, seorang wanita yang tidak pernah dicintai.

Seminggu mengenali Zahlia, Tengku Syahran menyatakan hasratnya untuk memperisterikan Zahlia untuk mengelak dirinya dikahwinkan dengan Linda. Zahlia terkejut dengan permintaan Tengku Syahran.
Tengku Syahran tidak dikenali dan tidak mungkin Zahlia boleh jatuh dengan pemuda itu. Zahlia serba salah untuk menerima lamaran itu. Pelbagai cara dilakukan oleh Tengku Syahran untuk memenagi hati Zahlia. Akhirnya Zahlia kau tetapi dengan syarat, iaitu hak – hak peribadi Zahlia tidak akan diganggu.

Setelah diijabkabul, Tengku Syahran mula berubah. Egonya terlalu tinggi dan dia tidak mengikut perjajian yang telah ditetapkan. Zahlia rasa tertipu. Tengku Syahran telah mengingkari. Kini timbul pelbagi konflik dalam rumah tangganya. Benarkah hakikat bahawa perkahwinan yang berdasarkan kontrak tidak dapat mengundang rasa cinta, kasih, sayang dan kerinduan?
okes..jom lelayan ckit gegambar yg ade dari drama neh..











okes semua..jom kite layan cite nie mlm nie..pukul 9 mlm..
di astro prima..jom layan......

nota kaki : nie adalah novel peberet cheq taw..da bape kali bace..n over xcited nk tgk drama..fuhh...novel besh..cite nie..cheq tgk pn..sbb pelakon nie..cheq shuke...shanaaz n cris chempaka..

Comments

  1. novel ni memang best... tp sy asyik terlepas drama dia huhuhu... harap2 mlm ni dpt tengok...

    ReplyDelete
  2. btol2...cheq xpenah terlepas lg drama neh..

    ReplyDelete
  3. Sorry 2 say..jalan cite ni agak "BODOH" xkn sbb RM2K smpai kena kahwin..mana moral org Melayu esc ISLAM..mmgla dari sudut kita romantik..tp bila kaum lain tgk ckp kite ni sbb duit smua blh jalan..Sorry la kalau ayat kasar tp sumtimes Pengarah kena kaji dulu jgn wt cerita bulat2 je..Thanks..

    ReplyDelete
  4. tgk iklan cam x best la citer nie, tp bila baca sinopsis tu cam nak tgk lak..(^_^)

    ReplyDelete
  5. Anonymous : xpe2..itu penpadapt kamu..mukin sbb jln cerite kt tv tu mcm tu..klu sape2 yg da bace novel..mukin die paham ckit kot kenape jd cmtu..sbb novel lebey detail..

    ReplyDelete
  6. kis : emmm...cheq xcited nk tgk cite nie..sbb cheq da bace novel Damya Hanna nie..and tau jalan cerite..dlm novel bnyk cerite pasal mimik muke..ape yg cheq nk tgk..adelah mimik muke pelakon kite cube buat..menjadi ke x..sbb novel da best la!

    ReplyDelete
  7. cerita ni memang best.memang layan! :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Yang Mengomen

Popular posts from this blog

Garam Bukit Himalaya..Percaya atau Tidak??

BEN ASHAARI AJAK BACA BLOG AKU

SEGMEN : BEN ASHAARI TANYA KENAPA BLOG SAYA LAIN DARI YANG LAIN